Tuesday, June 12, 2012

Cita-cita vs Cinta

Patient: kamu nie org mana? Me: saya org ipoh mak cik. Patient: macam pernah nampak kamu nie.. Me:hmm.. saya rasa kita tak pernah jumpa. Patient: oh yee, muka kamu nie mcm muka anak sedara mak cik. Me: oh ye ke. hmm, biasalah tu, dlm dunia nie kan ada 7 org wajah yang sama. Patient: (merenung wajah ku) Me : kenapa mak cik tgok saya mcm tu? Patient : Kamu dah ada boyfriend? Me: (tergelak cikit sebelum tu), saya mne ada boyfriend mak cik. Patient : betul ke? mustahillah..slalunye org muda zaman sekarang muda2 lagi dah ada boyfriend or girlfriend. Me: betullah mak cik, buat apa saya nak tipu. saya nie susah nak percaya lelaki lagipon saya masih belajar dan tak de masa nak beri komitmen dalam berpasangan nie. Terus terang saya cakap saya lebih percaya "bercinta selepas berkahwin". Patient: hmm..bgus2.(terbangga cikit,hehee). Jadikan Allah cinta utama dan pertama kamu. Me: hmm..betul. cita2 saya pon belum tercapai lagi, saya nak tlong mak n ayah saya dulu dan panjang lagi perjalanan saya. Patient: Tak pe, jangan risau ttg cinta, kejarlah cita-cita dan cinta pasti akan datang kemudian. mak cik doakan kejayaan kamu, belajar sungguh2 ye. Me : Terima kasih mak cik. Insyaallah, ameen. ^_^

3 comments: