Monday, December 3, 2012

Fakta antara "Mati", "Hidup" dan "Jodoh"..

Mati? Mati itu PASTI!!!
Hidup? belum pasti kita akan hidup sampai tua...
Jodoh? kita tak tahu siapa jodoh yang ALLAH dh tetapkan utk kita...
Jom kita lihat zaman sekarang..
Didunia manusia sibuk mencari kemewahan, hiburan dan berbagai lagi..
sedar ke mereka, semua yang dicari dan hiburan2 yang dirasai hanya keseronokan sementara?! Tidakkan! manusia sekarang lalai dan mudah leka dengan kenikmatan didunia..
Kenapa tak mencari bekalan untuk akhirat? hiburkan diri dengan membaca al-quran kerana membaca al-quran dapat menenangkan diri disamping dapat mendekatkan diri kita pada yang Esa. Boleh jugak pergi ke usrah atau majlis2 ilmu lain. Sememangnya AKHIRAT itu pasti ada dan pasti berlaku serta pasti akan kita lalui..
Jodoh? remaja sekarang sibuk mencari couple... sebuah perhubungan yang HALAL hanyalah dengan PERNIKAHAN iaitu PERKAHWINAN..  Tak da istilah "couple halal"!!! Allah menciptakan manusia itu berpasang-pasangan... yakinlah bahawa jodoh kita telah ditetapkan oleh ALLAH. Sampai masanya JODOH akan sampai jua. Manusia sekarang hanya mengejar keduniaan dan bukannya akhirat.. sedangkan dunia itu sementara,  akhirat itu PASTI.  Berapa ramai orang yang bersiap-sedia untuk MATI?! banyakkah amalan-amalan baik yang telah kita lakukan?! -muhasabah diri- ^^

No comments:

Post a Comment